Båtjobb VT23

18 februari, 2022 av Måns Billing
Goddag.
Nu är det snart dags för båtjobbet att börja igen. Båtjobb är vår årliga upprustning av alla våra båtar. Det ska skrapas, målas, poleras och fixas. Detta är något som krävs för att vi ska kunna använda våra båtar under sommaren.
För alla patrullscouter och jungmän* krävs 20 ”Båttimmar” för att få lov att vara med på sommarens längre seglingar. Till exempel vår årliga segling till Bakken!
Juniorer får inte lov att båtjobba tyvärr.
*Alla förstaårs patrullscouter (de som flyttas upp till patrullscouter på segelinvigningen) slipper kravet, men det uppmuntras att hjälpa till ändå.
Vi kommer dra igång helgen den 4-5/3 och kommer hålla igång alla helger därefter t.o.m segelinvigningen. Båtjobbet börjar klockan 10:00 och håller på till CA 16:00.
Om ni vill ta med era föräldrar är det uppskattat, desto fler vi är desto mindre tid tar det!
Kolla gärna er mail innan ni åker ner ifall det skulle bli inställt någon dag.
Om ni har några frågor, kontakta Måns
mans@limhmanssjo.se
Om ni vill läsa mer om båtjobbet se vår hemsida
limhamnssjo.scout.se/batjobb-for-medlemmar/