Villan

Villan är vår lokal som vi använder under vinterhalvåret för att lära ut ”vanlig” scouting så som eldning, täljning och surrning. De dagarna vi inte använder lokalen hyr vi ut den till privata evenemang och andra scoutkårer!

Info om Villan för privata evenemang

Bokning:  villan@limhamnssjo.se

Läge: Sibbarp, Malmö. Post och besöksadress är Hammars väg, 216 30 Limhamn.

Lokaler: Stor samlingssal, ca 80 m2. Litet kök och hall/kapprum, även innergård

Toaletter: 2 toaletter, varav 1 handikappanpassad

El: Ja, finns även eluttag utomhus.

Övrigt

Plats för ca 50 pers – Stolar, Bord, Mat- och kaffeservis i porslin, glas, bestick

Info om Villan för Scoutverksamhet

Bokning:  villan@limhamnssjo.se

Läge: Sibbarp, Malmö. Post och besöksadress är Hammars väg, 216 30 Limhamn.

Lokaler: Stor samlingssal, ca 80 m2, med öppen spis. Litet kök och hall/kapprum.

Omgivning: Scoutstugans innergård är omgärdad av plank och där finns eldstad och flaggstång. Stugan är belägen vid Hammars park   i Limhamn. I parken finns både öppna gräsytor och en skogsdunge där man lämpligen kan ha tipspromenad eller mindre orientering. Det  går en bäck genom den vackra parken. Till Sibbarps badstrand är det knappt 10 minuters gångväg.

Uppvärmning: Luftvärmepump och eldstad i stora salen.

Kokmöjligheter: Kök med spis, kyl/frys, mikrougn, diskmaskin samt kaffebryggare. Utomhus, 2 stora grillar.

Toaletter: 2 toaletter, varav 1 handikappanpassad

Tvätt: nej

Sovplatser: golvförläggning

Telefon till stugan: nej

El: Ja, finns även eluttag utomhus.

Övrigt: I salen finns det bord och stolar för ca 50 personer. Mat- och kaffeservis i porslin, glas, bestick för ca 50 personer.